Returnering

Returnering af pakker

ElisaHomeLiving.dk yder 14 dages returret gældende fra den dag, du modtager din vare.

Ønsker du at returnere en eller flere varer, kan der købes en returlabel for 49 kr. ved at skrive til at os på Info@ElisaHomeLiving.dk

Beløbet fratrækkes dit returbeløb.

Benytter du vores returlabel, sendes pakken forsikret og kan følges via Track & Trace.


Når du vil sende en vare retur skal du:

1. Kontakt os på mail Info@ElisaHomeLiving.dk for at tilkøbe returlabel.
2. Pakke varen i original emballage, dvs. produkterne i original æske/pose.
3. Pakke varen forsvarligt ind, så den ikke beskadiges under transporten.
4. Send varen retur via vores returlabel eller et selvkøbt returlabel. 

Du er naturligvis velkommen til ikke at benytte vores label og selv sørge for, at varen sendes retur til vores adresse. Vi anbefaler, at du sender pakken forsikret, da ElisaHomeLiving ikke kan holdes ansvarlig for eventuelle tab. Benytter du ikke vores returlabel, får du det fulde beløb for varen retur. OBS. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen:

ElisaHomeLiving
Ørestads Boulevard 40A, 1th. 
2300 København S
Danmark


Når du sender varen retur, er det dit ansvar, at pakken kommer sikkert frem til os. Vi anbefaler derfor, at du altid får en kvittering for indleveringen til fragtfirmaet. Dette gælder både, når du benytter vores returlabel eller selv sender varen. Er det tilfældet, at din pakke bliver væk eller beskadiges under transport, er det dit ansvar at få erstatning af fragtfirmaet, som du har anvendt.
Har du købt flere varer i samme ordre, har du mulighed for at sende én eller flere af varerne retur. Her gælder samme regler som ovenfor.

Du kan ikke fortryde dit køb fra ElisaHomeLiving ved at nægte at tage imod varen eller ved ikke at afhente den fra fx pakkeshop. Hvis du nægter at tage imod din vare, eller hvis du ikke selv sender varen retur, vil der blive pålagt en ekstra retur-fragtomkostning. Dette gælder således både ved "modtagelse nægtet" og ved "uafhentet pakke".  Denne ekstra udgift på 49 kr. vil blive modregnet dit returbeløb, når returvaren refunderes.  


Ombytning

Ved ombytning skal du lægge en ny ordre og sende den gamle ordre retur. Her gælder samme regler for brug af returlabel.
 

Varens stand når du sender retur 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. 

Dvs. der skal være originale mærker på varen, da det ellers ikke kan sælges til en ny modtager. Varen skal sendes i dens originale emballage.
Derudover må varen ikke lugte af parfume eller røg. Hvis varen ved levering var forsynet med plombering, må denne ikke være brudt.

Vi anbefaler derfor, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Det er dig, som hæfter, hvis der opstår en skade på varen under returneringen. Pak derfor varen forsvarligt ind.  
 

Pengene retur

Pengene bliver tilbageført til samme konto som de blev trukket fra.
Anvend eventuelt en returlabel fra ElisaHomeLiving til din pakke. Beløbet bliver fratrukket dit returbeløb.
Når vi har modtaget din returpakke, refunderer vi beløbet indenfor 1-5 hverdage. I travle perioder kan der gå op til 14 dage.
 

Reklamation

Ved reklamation på en vare bedes du sende et billede samt beskrivelse af fejlen eller manglen til Info@ElisaHomeLiving.dk Du vil herefter modtage yderligere information omkring sagen.

Hos ElisaHomeLiving har du altid 2 års reklamationsret, såfremt du kan fremvise en kvittering (mail eller ordrenummer) for dit køb. Vi anbefaler derfor, at du passer godt på din kvittering, så hjælper vi dig gerne, hvis der skulle blive problemer med din vare.

Indenfor 2 år har du således mulighed for at få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Dette gør sig udelukkende gældende, hvis reklamationen er berettiget, og hvis fejlen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd. For varer med en begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, som ElisaHomeLiving har stillet dig i udsigt.  

Er der en fejl på din vare, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til os. Vi anbefaler, at du skriver til os på Info@ElisaHomeLiving.dk, hvor du beskriver fejlen samt sender et billede af fejlen.

Hvis reklamationen er berettiget, betaler ElisaHomeLiving for dine (rimelige) fragtomkostninger. Du får dækket dine fragtomkostninger ved at sende en kopi af din kvittering (for fragtudgifter) til Info@ElisaHomeLiving.dk. Godkendes reklamationen ikke, skal du selv betale alle udgifter til fragt, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Det er dig, som har ansvaret for, at varen bliver sendt tilbage i forsvarligt emballage, og du har ligeledes ansvaret for pakken indtil vores modtagelse. Vi anbefaler derfor, at du gemmer postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.